"Man anmäler inte en kollega"

Följande har publicerats av en kollega på en sida, som i sig är väldigt negativt inställda till vakter i allmänhet (mildt uttryckt):
http://upprattelse.nu/2008/09/18/veckans-debattartikel-man-anmaler-inte-en-kollega/

Jag kan inte uttala mig om händelsen i sig, men det är skillnad på ordningsvakt och ordningsvakt.
Många vakter har aldrig, eller väldigt sällan, använt sig av handfängsel och asp under flera år.
Andra har den högsta statistiken för användande av sådan utrustning under några knappa månader med brickan.

Jag har själv arbetat med denne och tycker att han är en trevlig kille. Ibland till och med lite för "överglad" för min smak, men jag har absolut inget emot honom som person. Det enda jag finner oroväckande är att jag har hört att om/när han blir flyttad på så tänker han göra allt för att dra med sig så många kollegor som möjligt i "fallet".

Jag anser absolut att om man anser att en kollega har gått över gränsen så skall man anmäla. Dock skall man vara beredd på att få lite sneda blickar. Tyvärr är det så. Skvallar man om något fel som någon annan har gjort så blir man inte favoriten i gänget. Detta beteende börjar i tidig ålder. Inget jag ämnar hålla med om dock. Blir man ifrågasatt och får kommentarer så måste man stå på sig. Inte kasta skit tillbaka. Anser du att du har gjort rätt, så stå på dig.
Hade du betett dig vuxet hade även jag stått bakom dig. Dock har du, liksom flertalet andra, bestämt dig för att hålla en så låg nivå att det har börjat gå till personangrepp och hot om falska anmälningar etc.

Jag vet när rättegången är och hoppas att utgången blir rättvis.
Min inställning är densamma som alltid; rötägg skall bort.
I flera fall kan det dock vara oklart vem rötägget är... =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0