Charmen med branchen

För tillfället har jag en anställningsform som lämnar mycket till min egen valfrihet.
Riktigt skönt att kunna välja en hel del själv hur, var och när man vill jobba.
Har flera möjligheter att arbeta med sådant jag tycker är intressant.
Som ordningsvakt har man riktigt många möjligheter att prova på nya arbetsplatser. Allt är olika, trots att det är inom samma branch..
Tunnelbana, muséer, event, krogdörrar, handelsmiljöer, rättegångar, idrottsevenemang, diverse receptioner. Alla dessa arbetsplatser, och självklart många fler, ger en ett vidgat synfält. Man får upplevelser från många olika "läger". Man träffar folk i olika situationer. Personer som är berusade, glada, ledsna, narkotikapåverkade, förvirrade, självmordsbenägna, rädda, uppspelta, arga, törstiga. Varje situation är unik och man måste alltid vara beredd på att vad som helst kan hända. Polisen i all ära, men vem är det som ofta är först in i situationen..? Jo, ordningsvakten.

Något som folk måste förstå är att den utbildning vi får inte räcker till för att förbereda oss för en bråkdel av alt vi möter i vår vardag. Jag personligen önskar mer utbildning. Dock har jag lärt mig så väldigt mycket ute på fältet under mina arbetstimmar som jag aldrig skulle lära mig vid föreläsningar eller rollspel. Jag har lärt mig enormt mycket om kommunikation och konflikthantering. Självklart har jag gjort "fel" ibland - inte fel som i olagligt - men jag har verkligen lärt mig av mina misstag.

Kommentarer
Postat av: Ferhat

En fråga, känner du nån Luciano som är också ordningsvakt?

2008-09-25 @ 21:49:55
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Fröken

Ferhat; Kan inte minnas att jag har hört ett sådant namn, så svaret blir negativt..

2008-09-26 @ 19:44:27
URL: http://ovtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0