sanning eller sanning, det är frågan

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1228116/vilade-pa-centralen-attackerades-av-vakter



För det första måste media lära sig att skilja på ordningsvakter och väktare.

För det andra kan jag inte tänka mig att denne reporter har citerat rätt. Vad betyder ordet avhysning?
Jag skulle gissa att det rörde sig om en avvisning, eller snarare en tillsägelse/väckning.
Att, som ordningsvakt på centralen, ta fram sin batong och slå på en sovande...
OM detta har skett bör denne/dessa genast bli av med jobbet.
Dock är jag övertygad om att vakterna på sin höjd har petat på den sovande. Möjligen med batongen, vilket i sig inte är ok. Men kan också tänka mig att man som vakt på ett sådant ställe som centralen inte litar på någon.
Den sovande kan få tuppjuck och börja slå och sparka. Man vet aldrig vad det är för människa man måste väcka.

Vet inte vad som hände. Men jag kan svära på att hela sanningen inte speglas i expressen.

Hur som helst så var det väldigt osmidigt av kirurgen att lägga sig för att sova på en bänk på centralen..
That's a fact.


Själv har jag inte jobbat så mycket på sistone, och då jag har jobbat har jag jobbat på sådana ställen där det absolut inte har hänt någonting av intresse att rapportera. Jag menar, hur många vill veta exakt hur många ggr om dagen jag frå frågan vart toaletterna finns..?

Kommentarer
Postat av: ALA

patetiskt att tidningarna vänder och vrider samt endast lyssnar på offrets historia.

jag har fått höra historian av den ordningsvakten som detta berör och hans historia är absolut inte densamma. denne ordningsvakt är dessutom absolut inte av den mer aggresiva typen och jag har aldrig sett honom använda batongen under de snart 3 år vi har jobbat ihop.

2008-07-13 @ 01:10:23
Postat av: Vakten

Det är väl inte något nytt. Jag har fått lära mig från tidig ålder att ALDRIG prata med journalister, för det du säger är inte vad de hör och INTE det de skriver.



Vill du som journalist att det ska vara på ett visst sätt så hör du på det sättet. Det är lättare att ta till sig det som styrker tidigare uppfattning. Det motsatta är också sant. Det blir svårare att uppfatta och ta fasta på det som går emot jornalistens tidigare uppfattning.



Det som utmärker en bra journalist är att han/hon är medveten om detta och försöker att motarbeta effekterna. Men dessa är få och sällsynta.



Jag är skeptisk till media...

2008-07-17 @ 23:27:57
Postat av: Nyfiken

Att det skulle vara osmidigt av kirurgen att lägga sig och sova håller jag inte med om. Det är en central för resor. Folk kommer och går och är trötta.

Självklart vet man aldrig vem man väcker. Men vem fan fläker aspen "ut ifall att" personen får sig ett spel???



2008-08-26 @ 10:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0