Vädergudarna

Arbetet som ordningsvakt är inte alltid en dans på rosor.
Allt är inte lika roligt varje dag.
En stor del av mitt arbete ter sig utomhus. Det spelar ingen roll att det är mitt i natten, snöstorm, -20... och att veta att jag ska stå utomhus i detta rusk i flera timmar i streck.
Då uttrycker vi gärna att vi vill att något ska hända, så vi får byta plats, röra på oss, aktivera oss.
...för att inte frysa fast.
Ibland får vi larm så vi får ta oss dit och vid tillfällen kan något hända i anslutning till det blåshål vi befinner oss vid tillfället.
Vi står på nätterna, oavsett väder, och ser till att resenärer och förare känner sig trygga i sin färd. Vi hjälper allmänheten att hitta rätt. Agerar informationscentral. Ser till att berusade människor inte somnar på busshållplatser och blir kvar där i kylan under flera timmar. Undrar vad som skulle hända med alla dessa människor om det inte fanns några ordningsvakter som assisterar, informerar, avbryter våldsbrott, griper gärningsmän, omhändertar folk som inte kan ta hand om sig själva...
Jag är stolt över det arbete jag utför. Trots att jag nästan aldrig får någon uppskattning.

Kommentarer
Postat av: Fredrik - Självförsvarsbloggen

Klart sådant arbete uppskattas! Sedan har många väldigt konstiga uttryck för att visa uppskattning... ;)



Jag uppskattar ert arbete - Tack!

2008-12-17 @ 00:15:10
URL: http://www.sjalvforsvar.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0